3 Ocak 2019 Perşembe

Hayır, beklemiyordum

Ali Koç Başkanımız ile yedinci ayımızı doldurduk. Futbol takımının aldığı sonuçlardan bağımsız olarak hayal kırıklıkları içinde olduğumu saklayamam.

Eleştirmek herkesin hakkı. Ama benim gibi Ali Koç'un seçim kampanyasına kendimize göre önemli ölçüde manevi destek verenlerin yaptığı eleştirilerin, en azından içinde timsah gözyaşları barındırmadığından, daha değerli olduğunu düşünüyorum.

Futbol takımının ligi iyi bir noktada tamamlayamayacağı tahmin edilebilirdi. Hata bu kadar çok değişkeni aynı anda değiştirmeye çalışmakmış, bunu şimdi görüyorum.

Benimde sonradan gördüğüm bu faktörü Başkan'ın önceden görmesi gerektiği gerçeği bir yana, futbol takımının bugün ligdeki konumu büyük bir hayalkırıklığıdır. Tabii ki bu kadarını beklemiyordum.

O dolar kurunun tarihi yükselişi sürecinde yaşanan paniklerle yapılan bazı yanlış transferlerde, Ersun Yanal, Atıf, Dirar, Volkan ile ilgili söylenenlerden yapılan geri dönüşlerde vb değilim, futbolun doğası...

Ama asıl hayalkırıklıklarım apayrı yerlerde.

Takımın en önemli neferlerini satarak biriktirdiğimiz üç kuruşu Afrikalılarla har vurup, harman savuran, limitli imkanlarımızla direkt ilk 11'e monte edilmesi için alınan 3 Afrikalıyı da ıskalayan Comolli'nin hala kovulmamasını; hayır, beklemiyordum.

Bu Ali Koç değil miydi, Koç yönetiminde rüzgar estiren, başarısızlığı hiçbir zaman affetmediği söylenen kişi...

FFP mazeretiyle takımın içi boşaldıktan sonra gelen başarısız sonuçlar üzerine, "başlatmayın FFP'ye, gerekirse Avrupa'ya gitmeyiz" vizyonsuzluğunu inanın hayır, hiç beklemiyordum. Avrupa'ya gitmeyi amaçlamayan bir futbol takımına gelecek futbolcularla Türkiye içinde de başarı gelmeyeceğinin farkında olmamak...

"Her ay camiaya sesleniş konuşması yapacağım" diyen Başkan'ın üç aydır ortalıktan yok olmasını da hayır, beklemiyordum. 

Yaz aylarında Comolli ile yaşanan transfer fiyaskosunu gördükten sonra (hani bu Comolli bir senedir takımı ve ligi takipteydi!), takımın devre arasında, siz deyin üç, ben diyeyim en az dört, ilk 11 takviyesi zorunluluğu bas bas bağırırken, bugün başlayan kampa tek bir transfer yapmadan gidilmesini de hayır hiç beklemiyordum. 

Hep aynı köşeden gol mü yenir! Hiç mi hatalardan ders alınmaz...

Ve artık bugün yaşanan Volkan'ın özür dileme seremonisi, ya da basın toplantısı, ile bardak doldu taştı. Koridorun bir köşesinde küçük bir yemek masası yerleştirilmiş, berbat bir fon, masaya TV mikrofonları zor sığıyor, öbek öbek, Fenerbahçe Kaptanı özür diliyor.

İlk başta kulüpteki iletişimin arttırılması ve vizyonun genişletilmesi için oy verilen Ali Koç yönetiminden çıkan ürünün bu pespayeliğini de hayır hiç beklemiyordum. Bu görüntünün FB TV'de yayınlanmaması ile ilgili eleştirilere katılmıyorum. İyi ki de yayınlanmamışta sosyal medya içinde kalmış, bu rezalete daha az kişi tanık olmuş.

Öte yandan çoktan üzerinde anlaşılmış bir olayı "futbolcumuzun açıklamaları sonrası yönetim kurulu değerlendirdi ve Volkan affedildi" diye aktaran resmi sitenin oynadığı tiyatroyu da hayır hiç beklemiyordum.

Basketbol maçlarından once kapılarda yaşanan Fenerbahçeli çocukların yaş sınırı nedeniyle yaşadıkları mağduriyetin bile yönetilememesini; hiç beklemiyordum. 

Öte yandan Ali Koç ile ilgili olarak bazı eleştirilerin yapıcılıktan uzak kalarak belli kesimlere hizmet ettiğinin, zaman zaman abartılarak olumsuz gündem yaratılmaya çalışıldığının da bilincinde olan çok kişi var. Benimde içinde olduğum bu grup rahat rahat #alikocunyanındayız diye ortada dolaşmaya devam etmektedir. Bizlerin beklentisi iletişimdeki kusurların azaltılması, seçim sürecinde ortaya konulan vizyondan taviz verilmemesi ve özellikle, bana göre Ali Koç'un en büyük yanlışı olan, taraftarı memnun etmek niyetiyle girilen yörüngeden bir an once çıkılmasıdır. 

Taraftar kulübün sahibidir ama yönetmek için üç yıllığına vekaletini vermiştir. Yönetim aldığı kararlarla taraftarı memnun etmek durumunda değildir, sahalarda ve salonlarda alınan sonuçlarla taraftarı mutlu etmek durumundadır.

1 yorum:

  1. Tamamen katılıyorum. Ama Ali Koç'a çok üzülüyorum. Tecrübesiz.. keşke yanına tecrübeli insanları alsaydı..

    YanıtlaSil